Thursday 22 May 2014

Tips Kurangkan Rasa Sakit Buasir


Saya pernah alami sakit buasir selepas melahirkan anak kedua. Sangat tak selesa sampai takut nak buang air besar. Azab menahan sakit, Allah swt je la yang tahu.

Masa kena buasir, saya makan buah oren setiap hari. Sebelum tidur telan ostematrix 4 biji sebab ostematrix ada dalam set berpantang Shaklee. Memang tak tahu langsung pasal set buasir yang mengandungi ostematrix, omega guard dan zink complex.

Untuk kandungan ketiga ni, saya ambil langkah berjaga-jaga dah. Kalau boleh nak elak pengalaman ngeri tu. Tak sanggup dah duduk atas pelampung ( ini idea suami tersayang..hihihi). Ini lah tips kurangkan rasa sakit buasir yang ingin saya kongsikan.


Dalam set buasir , terdiri daripada :



Set buasir, omega guard, ostematrix, zinc complex
Set Buasir



1. Ostematrix



  • bantu kurangkan sembelit
  • melancarkan pembuangan air besar
  • membantu beri keselesaan bila ada luka di bahagian dubur

2. Omega Guard

  • baik untuk otot dubur sebab masa meneran tekanan ke atas bengkak yang dialami buat rasa perit sangat
  • membantu mengecutkan otot yang bengkak itu


3. Zinc Complex

  • membantu menyembuhkan luka dalam dengan cepat


Selain daripada tips di atas, saya kongsikan lain-lain tips yang juga boleh diamalkan oleh pesakit buasir  :

  1. Pergi ke tandas sebaik saja rasa hendak membuang air besar. Elakkan tunggu kerana najis akan menjadi keras dan kering
  2. Minum air yang banyak (8 gelas) untuk elak ternyahhidrat
  3. Makan makanan yang berserat tinggi seperti roti, pasta bijirin penuh, sayur-sayuran dan buah-buahan



Untuk dapatkan harga set buasir daripada saya, boleh hubungi :

sms/ whatsapp SET BUASIR ke 0195590115


SID Taiping, Perak.
COD : Taiping, Kemunting, 
Penghantaran melalui pos ke seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment